تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/09/12 - 13:24
کد خبر: 251619

حسین نقاشی در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

موفقیتم را مدیون فعالیت دانشجویی هستم/ رهبر انقلاب جنبش دانشجویی را نجات داد +فیلم

موفقیتم را مدیون فعالیت دانشجویی هستم/ رهبر انقلاب جنبش دانشجویی را نجات داد +فیلم

در دهه هفتاد رهبر انقلاب تذکر شدیدی دادند: «خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند.» که بر سر جریان عملکرد دفتر تحکیم وحدت در آن برهه بود و همین نگاه رهبری، تاثیر بسزایی داشت روی عملکرد این اتحادیه دانشجویی.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از نگرانی‌هایی که قشر دانشجو دارد، این است که تشکل‌های دانشجویی در حال حاضر مثل گذشته راه ورود به مدیریت‌های کلان و مناسب مهم کشور نیست و این راه بسته شده است؛ حسین نقاضی با تائید این گزاره گفت: موفقیتم را مدیون فعالیت دوران دانشجویی می‌دانم.

حسین نقاشی که یکی از فعالین دانشجویی شناخته شده در دوران اصلاحات و دبیر اسبق انجمن دانشگاه تهران است، درباره تاثیر فعالیت‌های دوران دانشجویی در موفقیت‌ها و مسئولیت‌های امروزش گفت: به ضرس قاطع می‌گویم که موفقیتم را مدیون فعالیت دوران دانشجویی می‌دانم.

مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه همه‌ی ما مدیون فعالیت‌های دوران دانشجویی هستیم، یادآور شد: بسیاری از مهارت‌ها را در این دوره، آموزش دیدیم. دانشجویان در این دوره روند بسیاری از کارها و بروکراسی‌های اداری و تعامل و مذاکره را که در آینده به کمک آن‌ها خواهد آمد، ‌فرا می‌گیرند.

دبیر اسبق انجمن دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشجویان شاید در این دوره(دوران دانشجویی) با این مهارت‌ها بصورت آماتور و ابتدایی کار کنند، تصریح کرد: اما در آینده در ساختار اداری و اجرایی، در ساختار سیاسی و در حوزه مسائل فرهنگی برای حضور بهتر آماده می‌شوند.

وی افزود: به قطعیت می‌گویم که یک فعال دانشجویی پس از اینکه از دانشگاه بیرون آمد، چه در عرصه فعالیت سیاسی، چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه روزنامه‌نگاری قطعا از موفق ترین‌ها خواهد بود.

فیلم گفتگو با حسین نقاشی

 

 

نقاشی با اشاره به تجربه‌ی بیش از دودهه‌اش در فعالیت‌های دانشجویی و تشکیلاتی ادامه داد: این تجربه نشان داده است که موفق‌ترین‌ فعالین عرصه سیاسی، فرهنگی، خبرنگاری و ... عموما از فعالین تشکل‌های دانشجویی بوده‌اند، از این حیث ‌می‌توان گفت برای ادامه نظام سیاسی، جامعه مدنی و مردم، نیاز به تقویت جنبش دانشجویی دارند.

این فعال سیاسی همچنین تاکید کرد: دانشگاه صرفا محل علم‌آموزی نیست بلکه یکی از کارکردهای اصلی دانشگاه مهارت‌آموزی است و آموخته‌های کار دانشجویی هم یکی از این مهارت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه نامه‌نگاری، مذاکره، پیگیری امور اجرایی اجرای مراسمات، ارتباط با نهادهای خارج از دانشگاه و ... از مهارت‌های دوران کار در تشکل‌های دانشجویی است، در ادامه مجددا تصریح کرد: یک نگاهی به دانشگاه وجود دارد که مکرر هم تبلیغ می‌شود که دانشگاه تنها محل علم‌آموزی است. این تصور از نظر بنده اشتباه است. دانشگاه هم محل علم‌آموزی و هم مهارت‌آموزی است.

نقاشی ابراز عقیده کرد: در دهه هفتاد رهبر انقلاب تذکر شدیدی در این مورد دادند که «خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند.»  که بر سر جریان عملکرد دفتر تحکیم وحدت در آن برهه بود و همین نگاه رهبری، تاثیر بسزایی روی عملکرد این اتحادیه دانشجویی  داشت.

دبیر اسبق انجمن دانشگاه تهران گفت: در هردولتی و با هر سلیقه‌ی سیاسی، باید همه از این دفاع کنند که دانشگاه نباید به نفع یک جریان خاص بلوکه شود.

وی درباره برخی نگاه‌های افراطی پیرامون تعطیل‌کردن دفاتر تشکل‌ها یا نگاه تقریبا معتدل‌تر در این خصوص  که فعالیت‌های خزبی وارد فضای دانشگاه نشود، گفت: من همواره به دوستانم در انجمن‌های اسلامی توصیه کرده‌ام که عضویت همزمان در تشکیلات دانشجویی و احزاب سیاسی مطلقا باید ممنوع باشد باید روی این موضوع محکم ایستاد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top